Training Gespreksvoering & Attitude

Schuldenproblematiek vraagt een specifieke manier van denken en handelen zowel voor de hulpverlener als voor de klant. Deze training is voor professionals die gesprekken voeren met mensen met schulden. Denk aan: (schuld)hulpverleners, dienstverleners of medewerkers van een afdeling debiteurenbeheer.

  • Hoe motiveer je iemand tot het accepteren van (schuld)hulpverlening? 
  • Hoe help je iemand vol te houden? 
  • Hoe ga je om met weerstand? 
  • Hoe kom je tot een haalbare betalingsregeling? 
  • Hoe houd je regie in moeilijke gesprekken?
  • Hoe blijf je uit de reddersrol en hoe zet je de klant in z'n kracht? 
  • Hoe zorg je ervoor dat je als professional zo toegankelijk mogelijk blijft voor de klant? 
  • Hoe zorg je ervoor dat je op de juiste manier aansluit bij jouw klant? 
  • Hoe maak je het hebben van schulden bespreekbaar binnen de familie of op de werkvloer? 
  • Hoe kun je meer begrip tonen voor de achtergronden van de klant in schulden?
  • Hoe motiveer je de klant tot een betalingsregeling?

De antwoorden op deze vragen zijn allemaal te vinden in de juiste manier van gespreksvoering en attitude: methodiek Motiverende Gespreksvoering

De trainingen worden verzorgd door Sjaak Boon en Satcha Maduro - Valies. Sjaak is een zeer ervaren trainer en adviseur binnen het sociaal domein. Satcha heeft ervaring als maatschappelijk werkster en haar eigen ervaringsdeskundigheid. Zij fungeert in de trainingen als trainingsactrice. Dit geeft een grote meerwaarde aan de trainingen. Er worden levensechte situaties nagespeeld en dit zorgt voor dynamiek en het meteen kunnen toepassen van de aangeleerde vaardigheden. Door de praktijk van Satcha en de theorie van Sjaak zijn de trainingen afwisselend en inhoudelijk goed afgestemd.

Menu

Fragment Satcha als maatschappelijk werkster

Volg ons

We horen graag van je!

Heb je vragen? Of wil je meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op!

Meld u aan voor onze nieuwsbrief!